Jdi na obsah Jdi na menu
 


Harry Potter a Vězeň z Azkabanu

30. 5. 2007
A. Úvodem B. Kouzla C. Seznam požadavků D. Návod E. Portrétová hesla A. Úvodem Pokud jste hráli první nebo druhý díl, pak určitě víte, co vás může čekat. Tento díl Harry Potter and The Prisoner of Azkaban se však od prvních dvou v některých maličkostech liší. První takovou větší změnou je výuka kouzel - již se není nutné kouzla učit, stačí jen, když se vydáte na jejich procvičování. Další malou změnou je, že se prakticky neuvidíte sDracem Malfoyem a se Snapem se neuvidíte dokonce vůbec. Velkou změnou však je fakt, že budete hrát nejenom za Harryho, ale i za Rona a Hermionu. Výběr postavy je automatický. Spolu stím pak souvisí další malá změna, a to, že některé truhly, dveře, apod. otevřete pouze společných zaklínadlem, tzn. že Harry, Ron a Hermiona (popř. jen dva znich) musí kouzlit společně. Toho však využijete hlavně při likvidaci Protivy, který se už na vás také velmi těší. Poslední připomínkou na úvod by snad byl tzv. "Seznam požadavků", který si lze přečíst kdykoliv během hry (uveden níže). Abyste úspěšně ukončili třetí ročník vBradavicích, musíte splnit všechny požadavky. Také už nesbíráte kolejní body. Novinkou je také rozdělení karet do deseti kategorií : Karty slavných kouzelníků (15), Karty slavných čarodějek (15), Famfrpálové karty (5), Karty slavných upírů (5), Karty slavných skřetů (5), Karty slavných ježibab (5), Karty slavných obrů (5), Karty draků (5), Karty kouzelných tvorů (5), Bonusové karty (5). Pro úspěšné dokončení hry je pak nutné ještě nakoupit u Freda a George všech osm portrétových hesel. Tato hesla vám umožní vstup za některé portréty, kde najdete všechno možné - od fazolek až po sbírkové karty. B. Kouzla Naučíte se celkem pět nových kouzel : Carpe Retractum (od Lupina) - přenese vás k danému předmětu nebo nějaký předmět přitáhne. Draconifors a Lapifors (od McGonagallové) - tato dvě kouzla oživují malé předměty - Draconifors dráčky a Lapifors králíky - které pak ovládáte. Glacius (od Flitwicka) - mrazící kouzlo. Expecto Patronum (také od Lupina) - zahání mozkomory. C. Seznam požadavků 1) Procvičování kouzla Carpe Retractum - najít všech deset štítů 2) Procvičování kouzla Draconifors - Lapifors - najít všech deset štítů 3) Procvičování kouzla Glacius - najít všech deset štítů 4) Střetnutí s Obludným obludáriem - pětkrát ho porazit 5) Kursy létání na hipogryfovi - prolétnout všech pět tratí s daným minimálním ziskem bodů 6) Střetnutí srarachy - pětkrát je porazit 7) Portrétová hesla - získat všech osm hesel D. Návod 1) Najít Prašivku Harry : Začátek hry je již ve vlaku. Po intru se vydejte stále rovně, až Prašivku najdete, ale ten uteče. Otevřete si tedy dveře kouzlem Alahomora a vstupte do místnosti. Přelezte bedny, další bedny budete muset přelézt spolu svýskokem. Seberte Bertíkovy fazolky a pokračujte dál. Hermiona : Sešlete kouzlo Depulso na znak na bedně a nalevo a napravo vyberte ztruhly další fazolky. Železné klece nalevo i napravo si můžete otevřít Alahomorou a pak už stačí jen vybrat truhly. Pak si hru vknize uložte a vstupte do dveří. Za nimi najdete Prašivku, ale ten …. zase uteče. Ron : Zamiřte kouzlo Alahomora na skříň po levé straně a počkejte, než všichni začnou kouzlit také. Pak zakouzlete Lumos na hejkala - tím se napravo osvětlí tajný prostor za zdí. Tady spadne jedna zbeden nalevo a vyletí zní knihy. Ty musíte zlikvidovat pomocí kouzla Depulso. Pak zakouzlete ještě Depulso na znak na pravé stěně a naproti vyberte truhlu. Seberte čokoládovou žabku a vstupte dál. Harry : Projděte vagon až kmřížím. Prašivka zase uteče, ale objeví se někdo, koho byste tady určitě hledali - Draco Malfoy. Vypustí Obludné obludárium. Nyní musíte kouzlit na stránky, které na vás budou lítat. Vpravém horním rohu obrazovky je ukazatel "životů" Obludného obludária. Až bude ukazatel na nule, všechny stránky zmizí a kniha také. Po ní však zbude první kouzelnická karta do vaší sbírky. Na konci videa, kde Ron konečně chytí Prašivku, se objeví mozkomor. Harry omdlí a Hermiona zavře dveře vlaku a poběží pro Lupina, který nakonec mozkomora zažene. Ron: Mezitím však musíte udržet dveře zavřené, aby se mozkomor do vlaku nedostal. Zakouzlete na znak vedle dveří a následně ještě na další tři znaky: první se objeví na kleci nade dveřmi, druhý v bedně nalevo a třetí vtruhle napravo (pořadí se může střídat). Nyní už následuje jen video, jak Lupin mozkomora zahání. 2) Cvičení - Carpe Retractum Ron: Zakouzlete na modrou kouli, pak na znak a na další objevivší se kouli. Další koule je vpravo nahoře. Následně zakouzlete na dlaždici Spongio a vyskočte nahoru. Seskočte dolů, zakouzlete Carpe Retractum na znak a vylezte po krychli nahoru. Za rohem to zopakujte a seberte první štít. Vpravo zakouzlete na brnění. Přeskočte jámu a napravo zakouzlete na další brnění. To se odsune a napravo uvidíte znak, na který zase zakouzlete. Tím se objeví koule vedle truhly vpředu. Zakouzlete na ní a vyberte truhlu. Zakouzlete na kouli uprostřed a pak i na obě lana. Po plošinkách přeskákejte ke šítu. Vraťte se o jednu plošinku a vlevo se vydejte po schodem, kde si hru uložte. Vmístnosti narazíte na šotka. Jeho likvidaci proveďte tak, že seberte kouzelnickou žabku, kterou po vás hází a hoďte ji po něm zpět. (Pozor : musíte ji sebrat dostatečně rychle a vžádném případě ne vletu.) Až ho zlikvidujete, objeví se další dva. Pak seberte dýňové paštičky a nezapomeňte vybrat obě truhly. Pomocí dlaždice Spongio vyskočte nahoru, kde narazíte na rarachy. Až první tři zničíte kouzlem Rictusempra (pozor : vyhýbejte se tomu, co po vás hází), objeví se další tři. Odměnou vám bude kotlový koláček. Pokud máte málo životů, zakouzlete na truhlu (až 3x) - vypadne vždy jedna žabka. Seberte si vaši odměnu a pokračujte dál. Zakouzlete na všechna čtyři brnění - uprostřed se objeví další štít. V další místnosti najdete truhlu sfazolkami a žabkou. Zakouzlete Carpe Retractum na kouli nalevo, otočte se a zakouzlete na další kouli napravo. Vyberte truhlu a pak se pomocí koulí dostaňte až na poslední pohyblivou plošinu. Pak zakouzlete na kouli nalevo a na další objevivší se kouli, seberte štít. Vraťte se a zakouzlete na kouli dole. Vknize si hru uložte. Pod schody zakouzlete na dvě brnění Depulso a na znak vjámě Carpe Retractum. Přeskočte ji a zakouzlete na další dvě brnění. Tím si otevřete další tajný prostor nad vámi. Vraťte se k jámě a zakouzlete na kouli. Vyberte truhlu a seskočte zpět. Vpravo zakouzlete na další znak vjámě a přeskočte ji. Seběhněte schody a dveře si otevřete pomocí kouzla Alahomora. Ohňového kraba omráčíte pomocí kouzla Rictusempra. Pak ho ještě pomocí tohoto kouzla musíte "odházet" do pasti. Otevřou se dveře do místnosti sdalšími dvěma kraby. Až je hodíte do pasti, otevřou se další dveře. Napravo je ještě bedna (zakouzlit 2x) - vždy vypadne žabka. Pomocí koule se dostaňte na pohybující se plošinu apak odskočte vpravo, kde se objeví dva rarachové. Pomocí Carte Retractum si vysuňte krychli a přeskočte jámu. Vyberte ztruhly žabky a další fazolky a skočte na plošinu pomocí dalšího kouzla Carpe Retractum. Dojeďte si pro štít (budete si pro něj muset povyskočit). Pak se vraťte plošinou zpět a pokračujte ke knize pomocí koule a další výsuvné plošiny. Na dveře použijte Alahomoru, omračte kraby (jeden před vámi a druhý kousek napravo). Tím se objeví koule, pomocí kterých se dostaňte na plošinu, kde byl druhý krab. Tady vysuňte všechny tři krychle ze stěny před vámi a vyšplhejte po nich. Na obě brnění a na znak zakouzlete Depulso. Otočte se a vpředu a nalevo zakouzlete na koule. Pak přeskočte ke štítu a vraťte se k poslední kouli (z pohledu od štítu napravo). Hra se sama uloží. Vdalší místnosti omračte kraba a odhoďte ho do pasti. Otočte se a sejděte po schodech. Zatáhněte za provaz a vraťte se zpět. Začarujte na kouli u stropu, dojděte si pro štít a zplošiny zakouzlete ještě na truhlu, ze které vyletí plno fazolek. Ty si seberte a pokračujte dál. Pomocí koulí se dokouzlete ke knize, ale nejprve jděte doprava na další plošinku. Tady zakouzlete na provaz a na další kouli, která se právě objevila, a dále na tu poslední. Pak zakouzlete 3x Depulso na brnění nalevo, vyběhněte po schodech a vyberte truhlu. Seběhněte zpátky ze schodů a dejte se ještě doleva. Tady seberte štít a pomocí plošinek se vraťte ke knize, kde si hru uložte. Na truhlu můžete 2x zakouzlit, ale čeká tam vždy jen jedna žabka. Vdalší místnosti už čekají čtyři šotci. Vtruhle vrohu (zakouzlit až 3x) pak jsou další žabky. Když zakouzlíte na brnění napravo, vyletí rarachové. Na brnění nalevo můžete zakouzlit 4x a tím získáte hodně dalších fazolek. Pokračujte dveřmi dále, koule nalevo si zatím nevšímejte a zakouzlete na poslední obraz napravo. Pak zakouzlete ještě Lumos na hejkala a skočte do tajného prostoru vpodlaze. Vyberte truhlu za vámi a jděte dále. Tady zakouzlete na dlaždici Spongio a vyskočte (seberete další štít). Jděte dveřmi dále a nyní už použijte modrou kouli po levici. Vdalší místnosti začarujte na dvě vysouvací krychle a vyšplhejte po nich. Tady nejprve zakouzlete na brnění po obou stranách. Pak teprve zakouzlete na provazy visící ze stropu. Když zakouzlíte na první provaz, objeví se poslední štít. Pod druhým provazem se schovávají plošinky a pod třetím koule u stropu a také dva krabi, které omračte pomocí kouzla Rictusempra. Pak už se jen pomocí plošinek a koulí dostaňte až kvelkému štítu, který seberte. 3) Místnost sfazolkami I Ron: Jelikož jste sebrali všech deset štítů ve cvičení skouzlem Carte Retractum, můžete vtéto místnosti sbírat fazolky, jak je vám libo. Samozřejmě na to máte ale časový limit. 4) Obchod Freda a George Ron : Zakouzlete 5x na brnění nalevo i napravo, seberte fazolky a jděte dále. Hra se uloží. Harry : Ocitnete se vmístnosti sportrétovými zkratkami, kde se objeví Fred, který vám daruje Pobertův plánek a bude vás chtít odvést do obchodu, který má společně se svým dvojčetem Georgem vsedmém patře hradu. Než ho budete však následovat, otočte se a na brnění 5x zakouzlete. Pak jděte za Fredem. Vknize si můžete hru uložit. Následujte Freda až do vstupní haly. Vpravo najdete truhlu a na druhé straně schodů kotlík, na který musíte zakouzlit všichni tři společně. Proti síni sportréty je vstup do sklepení. Pod schody napravo začarujte na hejkala a vstupte do prostoru vlevo od něj, kde vyberte truhlu. Vraťte se zpátky do vstupní haly, kde začarujte na podstavce, na kterých hoří oheň, vedle brány. Objeví se Spongio dlaždice, pomocí které se dostanete do tajného prostoru nad schody, kde najdete truhlu a další dlaždici Spongio, pomocí které se dostanete zpátky dolů. Vyběhněte schody za Fredem, napravo začarujte na brnění. Hru si nyní můžete uložit. Nad dalšími schody je nalevo truhla. Vyběhněte po dalších schodech a pak jděte dolů, kde najdete další ukládací knihu a truhlu. Vyběhněte po schodech do prvního patra, kde máte možnost uložit si hru. Napravo najdete brnění, na které zakouzlete všichni tři společně. Nalevo pak další brnění, na které už zakouzlete sami. V další místnůstce je kotlík a nalevo dveře (na oboje zakouzlit společně), za kterými je truhla. Vraťte se na schodiště a pokračujte do druhého patra. Tady je další možnost uložení hry. Dejte se doprava a zakouzlete na knihovnu napravo. Pak otevřete truhlu, ze které vyletí pár knih, které zlikvidujete pomocí kouzla Depulso. Až se vám to podaří, odsune se vedlejší knihovna a vy budete moci vstoupit do tajného prostoru, kde najdete truhlu plnou překvapení. Vraťte se zpátky nahoru a po levé straně zakouzlete na poslední obraz před východem ztohoto patra. Za ním najdete lebku. Totéž zopakujte pro první obraz po levé straně za východem. Vedle hejkala začarujte 3x na každou tapiserii a pak i na samotného hejkala. Pod levou tapiserií se objeví průchod ve zdi, kde je Spongio dlaždici, pomocí které vyskočte nahoru, tam vyberte truhlu a vraťte se zpátky khejkalovi. Dejte se vpravo a o kousek dál naleznete nalevo brnění a napravo truhlu (na oba předměty musíte zase kouzlit společně). Jděte do třetího patra. Nad schody nalevo je obraz a za ním lebka. Pokračujte do čtvrtého patra. Tam je před vámi truhla a vdalší místnosti nalevo kotlík a napravo další truhla (na oba předměty zase kouzlit společně), vdalší místnůstce máte možnost si hru uložit. Při vstupu do pátého patra shlédnete video. Po něm najdete po levé straně truhlu (všichni tři) a brnění. Nad brněním zakouzlete na velký obraz, pod kterým je další lebka. Na protější stěně zakouzlete na oba malé obrazy - tím se proti vstupu otevře tajný prostor, kde najdete truhlu. Začarujte nejen na ní, ale i na tapiserii. Všestém patře zakouzlete jenom na lebku na stole. Vsedmém patře si pak hru můžete uložit. Napravo je kotlík (čarovat zase všichni tři) a dveře, za kterými zakouzlete na brnění nalevo a na globus a knihy na stolku. Pomocí Spongio dlaždice vyskočte a vyberte truhlu. Pak vstupte za portrét Buclaté dámy. Vyběhněte po schodech a společně zakouzlete na rytíře před vámi. Pak jděte dále za Fredem a shlédněte další video. Vraťte se chodbou zpět. Tady vás vyruší Protiva. Hra se sama uloží. Likvidaci Protivy provedete tak, že na něj musíte společně sRonem třikrát použít kouzlo Rictusempra. Odměnou vám bude seznam hesel pro portrétové zkratky. Vdalším videu se dostanete do boční haly vpřízemí, a proto se vraťte portrétem sčíslem 7 do tohoto patra a za portrét Buclaté dámy. Doběhněte až do společenské místnosti, kde po pravé stěně naleznete skříň plnou fazolek. Vraťte se kchodbě do obchodu bratří Weasleyových a otočte se proti tapiserii. Všichni tři na ní zakouzlete Alahomoru a pomocí dlaždice Spongio vyskočte nahoru do tajného prostoru, kde je další truhla. 5) Hodina péče o kouzelné tvory Harry : Vraťte se kportrétové zkratce a použijte ji. Dostanete se zase do boční haly vpřízemí. Seběhněte schody a následujte Nevilla ven zhradu. Hra se uloží. Venku zakouzlete na všechny 4 orly uprostřed nádvoří. Mezi nimi se objeví Spongio dlaždice. Začarujte na ni a vyskočte do tajného prostoru. Tady zakouzlete na skříně nalevo a napravo a na tapiserii před vámi. Zlikvidujte oba šotky a seberte si kouzelnickou kartu. Vraťte se zpátky dolů na nádvoří. Po levé straně od vstupní brány do hradu jsou na zdi tři znaky kouzla Depulso - začarujte na ně společně. Na druhé straně se objeví Spongio dlaždice, pomocí které vyskočíte do dalšího tajného prostoru. Nahoře najdete nejen fazolky, dýňové paštičky i kotlové koláčky, ale i další kartu do sbírky. Ale pozor, podlaha se po čase propadne, a tak budete muset možná znovu použít Spongio dlaždici. Po pravé straně od vstupní brány zakouzlete Depulso na obě busty a pak na nádvoří postupně na všechny čtyři Spongio dlaždice. Vchodbě sbustami je pak ještě na každé straně brnění (kouzlit společně). Vstupte do dveří mezi bustami a dejte se vlevo. Dobře se tu porozhlédněte. Nalevo od schodů na zdi najdete obrázek orla. Když půjdete po trávníku dál, narazíte na živý plot. Dole na zemi vrohu tohoto plotu najdete další obrázek - hada. Obrázek lva najdete, když půjdete dále po trávníku směrem kbudově. Obrázek se nachází zlevé strany zdi, před kterou je plošina. Poslední obrázek, znázorňující medvěda, je na zdi spojující tento prostor a nádvoří. Nyní stoupněte na plošinu před zdí a doběhněte začarovat na příslušný obrázek. Pak se vraťte a znovu stoupněte na plošinu. Pořadí obrázků je: orel, had, lev, medvěd. Až začarujete na medvěda, objeví se u plošiny další kouzelnická karta do sbírky. Musíte si ale skouzlením pospíšit, protože je zde časový limit. Začarujte na tapiserii, která se nachází vpravo od plošinky a následně i na hejkala. Vyběhněte zpátky na nádvoří a po pravé straně vedle vstupní brány do hradu najdete skrytou Spongio dlaždici, pomocí které vyskočte do tajného prostoru, ve kterém je další sbírková karta. Vraťte se zpátky khejkalovi a začarujte na něj. Pak se znovu rychle vraťte na hlavní nádvoří a dejte se vpravo za Nevillem. Chodbu proběhněte a na konci se objeví nalevo a napravo tajný prostor struhlami. Pak projděte chodbou zpět a seberte fazolky. Začarujte na obě brnění (na levé společně). Vyběhněte ven, kde si můžete hru uložit. Seběhněte schody a dejte se vlevo kHagridově hájence. Začarujte postupně na všechny dýně (vždy 2x) a společně také na strašáka. Obejděte hájenku a najdete kartu. Na kopci pak je kotlový koláček. Zase seběhněte kopec a jděte za Nevillem. Po videu si můžete hru vknize uložit. Pak ale nechoďte za bránu, ale dejte se vlevo. Společně zakouzlete na studnu a pak omračujte rarachy pomocí kouzla Rictusempra. To zopakujte celkem pětkrát - když se vám to povede, vždy získáte kartu do sbírky a také se objeví pár žabek. Poprvé se objeví celkem dvě hejna, podruhé také dvě, potřetí a počtvrté tři a popáté čtyři hejna. Vraťte se zpět na hlavní cestu a pokračujte vlevo kohradě na hodinu péče o kouzelné tvory. Proleťte sKlofanem celou dráhu a získáte další kartu. Musíte proletět co nejvíce kruhy (1 kruh je 100 bodů). Na tuto trať je minimum 1500 bodů. Po videu se objevíte zase vhradu. Vraťte se proto zpět kHagridově ohradě a proleťte zbývající čtyři tratě. Na druhou je nutné získat minimálně 2800 bodů, na třetí 4000, na čtvrtou 4900 a na poslední - pátou dokonce 5600 bodů (možnost vynechat maximálně 3 kruhy). Pro úspěšné dokončení hry je nutné projet úspěšně všech pět tratí. Vždy zase získáte kartu. 6) Třída přeměňování Harry : Vraťte se do hradu a pomocí portrétové zkratky vboční komnatě se dostaňte do prvního patra. Tady se dejte vlevo a následně vpravo. Narazíte na Protivu. Ron : Nejprve společně kouzlete kouzlo Rictusempra a pak rychle musíte použít kouzlo Carpe Retractum. To opakujte celkem 5x. Za likvidaci Protivy získáte sladkou odměnu. Harry : Vběhněte do třídy přeměňování.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Póóóóóómóóóoóóóóc!!!!!!

(Michaela, 8. 9. 2012 17:17)

Ahoj lidi prosm vás nevíte náhodou někdo kde mam najít modrou kartu č. 15????? ta jediná mi chybí a pěkně mi to štve...... díky předem :D