Harry Potter a Tajemná komnata
30. 5. 2007
Úvodem :
Dle mého názoru ani tato hra návod nepotřebuje, ale určitě se bude hodit, pokud se vám někde stane, že byste nevěděli, kudy dál. I když pochybuji, že tento případ nastane.
1) Záchrana Rona
Po shlédnutí intra se objevíte u vrby mlátičky, která drží Rona v zajetí. Abyste ho zachránili, musíte zakouzlit na vrbu na místě pod Ronem (na ten "kruh"). Otočte se a jděte doprava podél zdi. Dejte si pozor na větev a vejděte do skály. Tam použijte kouzlo Alahomora na truhlu a seberte fazolky. Pak vylezte nahoru k chrliči a na něj použijte kouzlo Lumos. Nyní můžete projít zdí. O kousek dál je ukládací kniha. Použijte Flipendo na draka a vypadnou fazolky. Jděte dále vpravo a objevíte se zase u vrby. Tady použijte Flipendo na kvádr a pak po něm vylezte nahoru. Skočte dolů, dejte si pozor na větev, použijte kouzlo Alahomora na prasklinu ve zdi a následně na truhlu, ze které vypadnou fazolky. Jestliže jste zraněni, můžete použít kouzlo Alahomora též na truhlu vedle praskliny, ze které vyskočí čokoládová žabka. Jděte dál, dejte si pozor na třetí, poslední větev a zakouzlete Flipendo na vrbu.
2) Do hradu
Pokračujte za Ronem. Když použijete Lumos na chrliče, objeví se dosud neviditelný schod, po kterém vylezte nahoru a uložte si hru. Přeskákejte po římsách vlevo až k žabce a skočte dolů, kde použijte Flipendo na kvádr, na který následně vylezte a přeskočte k Ronovi. Pak použijte Lumos na chrliče vlevo a projděte zdí. Použijte Flipendo na obrazec před vámi a vyjděte po právě objevených schodech. Ve výklenku vpravo použijte kouzlo Alahomora a vejděte do tajné místnosti, kde otevřete truhlu a seberte fazolky. Zase jděte za Ronem a seberte stříbrnou kouzelnickou kartu. Pokud na každé brnění použijete kouzlo Flipendo (2x), vypadnou vždy dvě fazolky. Pokračujte dále. Zde se hra sama uloží. Jděte dále a seskočte k drakovi, na kterého lze 2x použít Flipendo. Ještě můžete jít kousek vpravo, kde najdete truhlu plnou fazolek. Jděte za Ronem a vstupte do hradu.
3) Cesta do nebelvírské ložnice
Vedle schodů nalevo je truhla. Nad schody potom použijte 2x Flipendo na každé brnění. Jděte doprava za Ronem a dále do schodů před portrét Buclaté dámy, kde shlédněte video.
4) Cesta na hodinu obrany proti černé magii I
Jděte doprava po schodech a použijte Flipendo na sochu. Vstupte na podstavec a vejděte do místnosti, kde je truhla obsahující stříbrnou kouzelnickou kartu. Vraťte se k soše a jděte zase nahoru po schodech. Pak ještě jednou doprava po schodech a do dveří. Jděte dolů a v truhle najdete bronzovou kouzelnickou kartu. Jděte zpět ke dveřím a dále po kouzelných schodem. Promluvte si se Skoro bezhlavým Nickem a následně použijte Flipendo na kotlíky. Jděte zpět ke schodům a ještě dvakrát se dejte nahoru. Následujte Rona a promluvte si s Filchem. Za ním je kotlík. Když půjdete dále, tak po levé straně je tajná místnost (tam, kde je ta díra ve zdi). Na onu díru použijte Alahomoru a vejděte. Dole použijte na skřeta Flipendo, seberte ho a hoďte ho do díry. Otevřete truhlu a seberte fazolky. Jděte zpět za Ronem a těsně před ním vpravo je další tajná chodba s truhlou plnou fazolek. Nyní jděte do třídy, kde se naučíte nové kouzlo Rictusempra.
5) Cvičení s kouzlem Rictusempra
Vaším úkolem je najít velkou hvězdu ve stanoveném čase, který činí 2500 sekund. Pokud však najdete malé hvězdy, přičte se vám nějaký čas. Takže nejprve zasáhněte ohnivého kraba kouzlem Rictusempra a poté ho pomocí Flipenda přesuňte na označenou plošinu. Seberte první malou hvězdu, postavte se na označené místo a s krabem udělejte to samé jako před chvílí. Po vyvezení se nahoru přeskočte k truhle, ve které je bronzová kouzelnická karta a fazolky. Seskočte dolů a dejte se nahoru (pokud chcete fazolku navíc, omračte kraba Rictusemprou, obejděte ho, seberte fazolku a vraťte se zpátky.) Dojděte až do místnosti se slimáky. Aby vás neotravovali krabové nalevo a napravo, omračte je a použijte na ně Flipendo. Tím se dveře zavřou a oni na vás už nebudou moci. Když budou všechny dveře uzavřeny, objeví se plošinka s truhlou, ve které je stříbrná kouzelnická karta. Se slimáky si poraďte stejně jako s kraby. Když je hodíte na plošinky, objeví se další plošinky s hvězdami. Na ně se dostanete tak, že pomocí Flipenda přisunete pod plošinky kvádry se symbolem kouzla. Jděte dále a další slimáky naházejte do připravených děr a seberte si svojí odměnu - fazolky. Pokračujte, dokud nenarazíte na trpaslíka. Omračte ho a hoďte ho do díry. Jděte nahoru po schodech, uložte si hru a na portrét Zlatoslava Lockharta použijte kouzlo Alahomora. Je zde truhla s dalšími fazolkami.
Pokračujte dále po schodech nahoru. Napravo najdete truhlu s fazolkami a bronzovou kouzelnickou kartou a vlevo žabku. Jděte dále. Najednou se před vámi otevře podlaha a vpravo a vlevo se objeví slimáci. Ty omračte a zasáhněte Flipendem. Pokračujte dále k hvězdě. Spadlé slimáky pošlete tam, kam patří a po chvíli proveďte to samé i s kraby. Vylezte nalevo, použijte kouzlo Rictusempra na dalšího kraba a Flipendo na kotlík. Alahomorou si otevřete tajné dveře (Zlatoslavův obraz) a na chrliče sešlete kouzlo Lumos. Vpravo vstupte do zdi, kde je hvězda. Seskočte dolů a vpravo hned zase nahoru. Dojděte ke hvězdě, přejděte přes trám a před sebou uvidíte znak Flipenda. Zakouzleze a z truhly si vezměte stříbrnou kouzelnickou kartu a fazolky. Vraťte se ktrámu, kde byla hvězda a na druhý trám použijte Flipendo. Seskočte a napravo najdete truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou a fazolky. Pokračujte dolů po schodech. Omračte slimáka, seberte fazolky a jděte dál. Abyste mohli zdárně dokončit úkol, musíte nyní použít Flipendo na znaky tak, aby postupně nad každými dveřmi byli stejné portréty, jako jsou na dveřích. Začněte nalevo. Postavte se na znak a z truhly si vezměte fazolky. To samé udělejte vpravo. Pak seberte hvězdu uprostřed místnosti, kde jste nastavovali portréty a nastavte je tak, abyste mohli pokračovat rovně. Nalevo je kotlík. Postavte se na znak a vyvezte se nahoru. Otočte se a dojděte k truhle obsahující fazolky. Teď si teprve uložte hru.
Další slimáky zase omračte a než na ně použijete Flipendo, musíte použít Alahomoru na portréty za nimi. Kousek se vraťte a použijte Lumos na chrliče. Vepředu vpravo pak ve zdi najdete truhlu s fazolkami. Pokračujte nalevo. Napravo najdete obraz, za kterým je truhla s fazolkami. Jděte až k propasti. Tu přeskákejte na druhou stranu (tj. dejte se vlevo, skočte, otočte se, skočte, otočte se, skočte doprostřed a pak ke druhé stěně, vyskočte, přeskákejte na druhou stranu a vyskákejte nahoru). Ihned omračte kraba a položte ho na znak. Pokračujte otevřenou cestou, vysypte věci z kotlíku, omračte slimáky a jděte až ke schodům, nad kterými je další hvězda. Po cestě narazíte na kotlík a truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou. Když půjdete stále dál, zahradí se cesta a spadnou dva krabové. Ty hoďte do připravených děr a pokračujte dál za hvězdu. Napravo najdete truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou. Jděte vlevo a nalevo je kotlík a napravo nahoře těsně před knihou znak Flipenda. Až se otevřou tajné dveře, použijte Alahomora na truhlu a seberte fazolky a hlavně stříbrnou kouzelnickou kartu. Nyní si hru uložte. Omračte všechny kraby po cestě nahoru a naházejte je dolu na jejich symboly. Seběhněte dolů a skočte k nim. Kouzlem Alahomora otevřete dveře a pokračujte po schodech k portrétu. Za ním se postavte na znaky, trpaslíka hoďte do nory a z truhly seberte fazolky a stříbrnou kouzelnickou kartu. Pokračujte dále nahoru po schodech, seberte hvězdu a jděte vlevo nahoru do kopce. Ke konci si dejte pozor na vysouvající se trámy a skočte k velké soutěžní hvězdě.
6) Týdenní kolejní slavnost I
Jděte vpravo a následujte onu dívku, která přiběhne. Pokud budete mít štěstí, dostanete se do místnosti odměn, kde budete moci sbírat jen samé fazolky, ale pouze po omezený čas.
7) Schůzka s Oliverem Woodem na famrpálovém hřišti
Stačí jen Olivera sledovat. Na draka uprostřed použijte 2x Flipendo a seberte fazolky. Jděte vlevo a nalevo najdete truhlu plnou dalších fazolek. Pokračujte na hřiště.
8) Trénink famfrpálu
Nejprve musíte chytit zlatonku sám a potom vám v tom bude bránit druhý chytač, ale pokud se vám ji nepovede sebrat, tak to zatím nevadí.
9) Cesta do sklepení na hodinu lektvarů a rujovníkový lektvar
Stačí když budete následovat Hermionu, to znamená, že musíte jít rovně, ze schodů, pak doprava do sklepení, po schodech dolů a v hale vlevo.
Na hodině dostanete za úkol vytvořit rujovníkový lektvar, na který budete potřebovat sliz z tlustočerva a kůru z ruje. Obě přísady najdete v truhle před sebou. Pak se přesuňte ke kotlíku vpravo od vás a lektvar vyrobte.
10) Cesta na hodinu kouzelných formulí
Následujte Hermionu doprava po schodech, pak doleva po schodech a zase doprava nahoru. Vstupte do dveří a po kouzelném schodišti se dvakrát vyvezte nahoru. Jděte vlevo a napravo a nalevo najdete krabičky, na které použijte kouzlo Alahomora (na pravou 2x, na levou 3x). Pokračujte dál, ale než zahnete za Hermionou, jděte stále rovně k nápisu a vpravo vedle najdete kotlík. O kousek se vraťte a jděte za Hermionou na hodinu kouzelných formulí.
11) Cvičení s kouzlem Smeták
Na toto cvičení budete mít 2000 sekund, tak se moc nezdržujte. Hned na začátku použijte na brnění Flipendo. Jděte k ektoplazmě a použijte na ní Smeták. Před další ektoplazmou jděte vlevo, kde je kotlík. Ektoplazmu zničte, vyskočte na trám a zničte i ektoplazmu, která trám blokuje. Nyní trám shoďte dolů pomocí Flipenda a propast přeskočte. Seberte první hvězdu. Seběhněte ze schodů, poražte kotlík a uložte si hru. V další místnosti se zbavte veškeré ektoplazmy, omračte kraba, otevřete truhlu a zvrhněte červenou lahvičku. Pokračujte za kraba a další kraby omračte. Jděte kolem kotlíku a seberte hvězdu. V další místnosti na vás zaútočí Protiva. Zbavte se tak, že na něj několikrát sešlete Smeták. Na draka použijte kouzlo Alahomora, vraťte se do místnosti, kde byl Protiva a jděte vpravo k propasti. Zbavte se ektoplazmy a propast obejděte. Seberte hvězdu a projděte do chodby s kraby. Vraťte se vlevo k drakovi a hru si uložte. Odtlačte trám a na čarodějnici použijte 2x Flipendo, pak použijte Lumos na chrliče. Jděte tam, kde se otevřela zeď. Rozbijte sklenici, na kterou narazíte a tím získáte kůru z ruje. Odtlačte trám zpátky, zbavte se ektoplazmy a o kousek dál najděte truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou. Vyběhněte po schodech, omračte kraby, oběhněte je a běžte stále rovně. Seberte hvězdu a v levém výklenku najdete truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou. Seběhněte z dalších schodů a hru si uložte.
Nalevo se zbavte ektoplazmy a na znak dopravte slimáka. Otevřou se dveře, za kterými je truhla se stříbrnou kouzelnickou kartou. Proti kotlíku je místnost s další ektoplazmou a slimák. Na ektoplazmu zakouzlete Smeták a slimáka hoďte na znak dále od vchodu. Na znak blíže vchodu dopravte slimáka z chodby. Skočte za ním a jděte proti mřížím. Seberte fazolky a vraťte se vpravo po schodech. Za místností s kraby seberte hvězdu a vyberte truhlu. Seběhněte po schodech a vpravo najdete kotlík. Nalevo je truhlička s fazolkami (stačí použít 3x kouzlo Alahomora). Na chrliče použijte Lumos a raracha omračte Rictusemprou. Kouzlo Smeták sešlete na ektoplazmu před sebou a sjeďte o kousek dolů. Omračte kraby, vyberte truhličku vedle nich a jděte za hvězdu. Na ektoplazmu použijte zase Smeták a opatrně přeskákejte na druhou stranu, kde zvrhněte kotlík, omračte raracha a otevřete truhlu. V další místnosti najdete kotlík a v další chodbě zase. Pokračujte po schodech nahoru, zvrhněte kotlík v chodbě a v místnosti další dva (na každé straně je jeden). Shoďte červenou láhev, zbavte se ektoplazmy uprostřed místnosti a trpaslíky hoďte do jejich díry. Z truhly si můžete vzít bronzovou kouzelnickou kartu. Krychli shoďte pomocí Flipenda dolů a skočte za ní. Přeběhněte přes houpačku k hvězdě a dále k slimákovi. Toho omračte a vyberte truhlu. Na chrliče použijte Lumos, seběhněte ze schodů a NEotvírejte truhlu pod nimi - je v ní Protiva. O kousíček dál je velká soutěžní hvězda.
12) Týdenní kolejní slavnost II
Stačí jen běžet za klukem a doufat, že máte nejvíce bodů ze všech kolejí. Pokud ano, podíváte se do místnosti odměn.
13) Mnoholičný lektvar přísada I. (Rozemletý roh z lidožravého dvojrožce)
Jděte vlevo do učebny lektvarů a v truhle na druhém konci místnosti najdete bronzovou kouzelnickou kartu. U východu z místnosti zakouzlete na prasklou zeď a vstupte. Zbavte se ektoplazmy a stoupněte si na odkryté políčko. Vyjděte ven a vpravo vylezte po vysunutých kvádrech. Nahoře je truhla se stříbrnou kouzelnickou kartou. Vraťte se zpátky do hlavní chodby a jděte vlevo, kde jsou brnění, na které použijte Flipendo. Dál nalevo najdete truhlu a za ní cestu, po které se dejte. Ektoplazmu zničte Smetákem a vstupte do dveří. Před zamčenými dveřmi nalevo a napravo jsou fazolky. Odemkněte dveře a jděte dál. Použijte Flipendo na oba jeho znaky a skočte na plošinu, která k vám sjede. Pokud máte málo životů, vyskočte tam, kde je ektoplazma jsou zde dvě truhly se žabkami. Jinak vyskočte tam, kde je vidět kousek chrliče, převrhněte tam kotlík a na chrliče použijte Lumos. Vraťte se na plošinu a přeskočte do poslední chodby. Omračte raracha a opatrně sejděte ze schodů (pozor na ektoplazmu). Vpravo nad vámi uvidíte další ektoplazmu. Zničte ji a přejděte po můstku. V další chodbě nalevo je truhla s bronzovou kouzelnickou kartou a napravo tajné dveře s truhlou, ve které je stříbrná kouzelnická karta. V další místnosti omračte slimáky a hoďte je na značky. Když se objeví krabi, jděte za mříže, které se otevřely, a seberte fazolky, popř. žabku. Nyní sem hoďte kraby a otevřete truhlu v rohu místnosti. Vstupte do další místnosti, omračte rarachy a nyní se vraťte zpět a přesně naproti truhle najděte chrliče, na kterého použijte Lumos. Jděte zase do místnosti, kde byli rarachové. Jděte podél levé stěny a přeskočte přes kvádr, který se objevil. Svrhněte kotlík a vraťte se ke vchodu. Podél pravé stěny jsou další ektoplazmy. Zbavte se jich a jděte dolů po objevujících se schodech.
V další místnosti omračte slimáky, vyberte místnosti, kam patří a hoďte je do nich. V místnosti najdete také truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou. O kousek dál je ukládací kniha, ale před ní vpravo je truhla a vlevo tajná chodba s truhlou, ve které je stříbrná kouzelnická karta. Nejlepší je knihu obejít, omráčit trpaslíka a hodit ho do díry vedle první truhly a nyní si hru teprve uložit. Použijte Smeták na ektoplazmu vpravo nahoře a seběhněte ze schodů. Omračte slimáka a hoďte ho dolů. Truhlu NEotvírejte. Použijte Flipendo na zelený a fialový znak a výtahem vlevo sjeďte dolu. Zde omračte trpaslíka a hoďte ho do díry. Přeskočte propast a jděte při levé stěně. Znak klepadla označuje další tajnou chodbu s truhlou plnou fazolek a kůry. Pokračujte dále a narazíte na truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou. V policích lze najít fazolky, kůru a sliz. Na znak použijte Flipendo a pokračujte chodbou, ve které napravo najdete kotlík. Nalevo pak omračte kraba a vyběhněte po schodech. Uložte si hru, zbavte se ektoplazmy ve dveřích, omračte raracha a zničte další ektoplazmu vpravo nahoře. Opatrně přeskákejte přes otáčející se plošinky. Svrhněte kotlík a hru si zase uložte.
Otevřete dveře a vpravo za nimi najdete truhlu s bronzovou kouzelnickou kartou. V další místnosti omračte trpaslíka a hoďte ho do díry, svrhněte kotlík, omračte kraba a hoďte ho dolů. Zničte ektoplazmu před sebou a vylezte nahoru. Opatrně zlikvidujte další ektoplazmy, na které narazíte. Nejprve vyskočte tam, kde je ektoplazma. Trpaslíka omračte a hoďte do jeho díry. Zničte ektoplazmu a omračte rarachy. U levé stěny zničte další ektoplazmu a vraťte se do předchozí místnosti. Přeskočte tam, kde je žabka. Zeď odtlačte pomocí Flipenda a na chrliče použijte Lumos. Vraťte se zase na druhou stranu a tam, kde byly malé ektoplazmy, vejděte do zdi, kde je truhla. Jděte ke dveřím a odemkněte je. V policích lze najít fazolky a sliz. Ke konci spadnete dolů. Rychle se otočte, omračte kraba, hoďte ho na znak, vyvezte se nahoru, další kraby omračte a shoďte dolu. Zničte ektoplazmy a po kvádrech přeskákejte. Vylezte nahoru a vyběhněte po schodech. Seberte další fazolky a vraťte se pod schody pro rozemletý roh.
14) Soubojnický klub
Následujte kluka do Velké síně. Vaším úkolem bude v souboji porazit Draca Malfoye.
15) Cesta na hodinu bylinkářství
Následujte Rona ven z hradu a dále do skleníku. Po cestě narazíte na truhlu.
prasata
(harry, 23. 3. 2013 9:39)